Bedrijfsinformatie

Over-FlixBus

Groene en slimme mobiliteit om de wereld te ontdekken

FlixBus is een jonge mobiliteitsaanbieder die sinds 2013 voor miljoenen mensen in Europa de manier van reizen verandert. Door de unieke combinatie van technologiestartup, internetbedrijf en klassiek ov-bedrijf hebben we binnen een korte periode het grootste busnetwerk van Europa gebouwd.

Dankzij eenvoudige boekingsprocessen en een dagelijks groeiend aanbod bieden we miljoenen reizigers de mogelijkheid om voor weinig geld de wereld te ontdekken. Daarbij beschikken onze groene bussen over de hoogste comfort-, veiligheids- en milieustandaarden en bieden ze een duurzaam en comfortabel alternatief voor individueel vervoer.

FlixBus Experience – onze succesformule

Ons succes is gebaseerd op de digitalisering van een traditioneel vervoersmiddel. Met technologische innovaties zoals een toonaangevend boekings- en ticketsysteem, de FlixBus-App, gratis Wi-Fi aan boord en GPS-Livetracking van de bussen maken we een nieuwe manier van reizen mogelijk. Door slimme netwerkplanning en een dynamisch prijsmanagement hebben we altijd het beste aanbod voor onze klanten. Daarbij zetten we in op sterke partnerschappen met het MKB: Regionale buspartners – vaak familiebedrijven met tientallen jaren ervaring – zorgen voor de groene FlixBus vloot. Op die manier vloeien innovatie, ondernemersgeest en een sterk, internationaal merk samen met kwaliteit uit de regio.

Van Duitse startup tot nummer 1 in Europa

FlixBus werd in München opgericht door drie jonge ondernemers om duurzaam reizen comfortabel en tegelijkertijd betaalbaar te maken. Op het zelfde moment startte “MeinFernbus” in Berlijn hetzelfde concept met groene bussen die door heel Duitsland reden. 

Nadat de Duitse spoorwegmonopolie in 2013 werd opgeheven profileerden de twee startups zich als de leidende aanbieders binnen de busmarkt en kregen de overhand tussen de grote internationale vervoersbedrijven. Sinds de fusie van de teams in München en Berlijn zijn we de onbetwiste marktleider in Duitsland.

Sinds 2015 breidt FlixBus ook internationaal uit: busnetwerken in Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Kroatië evenals grensoverschrijdende bussen tot naar Scandinavië, Spanje, Engeland en Oost-Europa. Reizigers profiteren momenteel van het grootste aanbod aan langeafstandsbussen in Europa.

Achter de groene busaanbieder staat momenteel een internationaal team van ruim 1.000 medewerkers op locaties in München, Berlijn, Parijs, Milaan, Zagreb en Kopenhagen, evenals enkele duizenden chauffeurs uit heel Europa. Iedere medewerker draagt zijn steentje bij om FlixBus en zijn groene, duurzame mobiliteit elke dag weer te verbeteren. Heb jij een open persoonlijkheid en beschik je tegelijkertijd over een sterke teamspirit om samen met ons vervoersmarkt van Europa te veroveren? Solliciteer dan snel, wij hebben de juiste baan voor jou.

FlixFacts

100 miljoen klanten sinds oprichting

100 miljoen passagiers hebben al met onze bussen gereisd, waarvan 40 miljoen in 2017.

3.000+ bestemmingen, 40+ landen

FlixBus verbindt momenteel 3.000+ bestemmingen in 40+ landen. Bijna dagelijks komen er nieuwe bestemmingen bij.

400.000+ verbindingen per dag

Met 400.000+ verbindingen per dag verbinden we sommige steden zelfs ieder half uur.

Oprichters

Andre Schwämmlein

Andre Schwämmlein

André is voor de internationale uitbreiding van het bedrijf verantwoordelijk. Samen met Jochen en Daniel besprak hij in 2009 al de mogelijkheden van een geliberaliseerde vervoersmarkt in Duitsland. Als een fan van alternatieve mobiliteitsconcepten heeft hij tot nu toe geen eigen auto en fietst hij naar kantoor.

Jochen Engert

Jochen Engert

Jochen is verantwoordelijk voor Marketing, Sales en Finance. Voor de oprichting van FlixBus was hij samen met André wereldwijd bezig als een strategie consultant. Tijdens zijn studie organiseerde hij al skireizen per bus naar de Alpen en verzamelde op die manier eerste ervaring in deze sector.

Daniel Krauss

Daniel Krauss

Daniel zorgt als CIO voor IT, Mobile en Software ontwikkeling. Samen met zijn schoolvriend André richtte hij al tijdens zijn studie een succesvolle IT startup op. Zijn jarenlange ervaring bij Microsoft offerde hij - net als zijn auto - uiteindelijk op om Europa’s grootste busaanbieder op te richten.