You are here

Bagage in de FlixBus

Wij informeren je over onze bagageregelingen

Uiteraard biedt elke FlixBus voldoende plaats voor uw bagage. Om uw reis zo aangenaam en veilig mogelijk te laten verlopen, vragen wij u om de volgende punten aandachtig door te lezen.

Bij uw ticket is gratis meenemen inbegrepen van

  • Eén stuk handbagage (max. 42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg)
  • 2 stuks ruimbagage (max. 67 x 50 x 27 cm, max. 30 kg gecombineerd)

Om veiligheidsredenen is het belangrijk dat uw handbagage in de bagagevakken boven uw zitplaats kan worden geplaatst zodat de vluchtwegen niet worden geblokkeerd. Controleer of al je bagage een label bevat met je naam en adres, om onduidelijkheid te voorkomen. De buschauffeur helpt u graag om uw bagage in het bagageruim van de bus te plaatsen.

Extra bagage

Het is mogelijk om een derde stuk bagage mee te nemen. Deze bagage moet binnen de bagage-afmetingen passen. Elke stuk extra bagage kost €5 en moet tijdens je boeking aangemeld worden, uiterlijk 48 uur vóór vertrek. Dit kan je ook doen door te bellen met onze klantenservice: +49 1807 123 99 123*. Een garantie voor het meenemen van meer dan twee stuks ruimbagage bestaat niet.

Bijzondere bagage

Elk stuk bagage dat de reguliere afmeting overschrijdt moet tijdens de boeking als bijzondere bagage worden aangemeld (bijv. Ski’’s/snowboard of muziekinstrumenten). Deze bagage moet uiterlijk 48 uur vóór vertrek worden aangemeld via onze klantenservice: +49 1807 123 99 123*. The maximale afmeting van bijzondere bagage is 290 cm (=lengte x dubbele breedte x dubbele diepte) en mag maximaal 30 kg wegen. Iedere passagier mag maximaal één stuk bijzondere bagage bijboeken, maar garantie daarvoor bestaat niet. Elk stuk bijzondere bagage kost €9 extra. Om schade aan jouw bagage of bagage van anderen te voorkomen verzoeken we je om je bijzondere bagage in een geschikte transportbox/-tas te verpakken.

Fietsen

Bij de meeste bussen is het mogelijk om een fiets van standaard formaat, zonder grote accessoires zoals kinderzitje, mee te nemen (max. 25 kg). De fiets kan tijdens je boeking bijgeboekt worden tegen een extra prijs van €9. Tijdens het boeken kun je tegelijk met het aantal personen selecteren hoe veel fietsen je mee wilt nemen (max. 1 fiets per persoon).
Als de route het niet toe laat om een fiets bij te boeken kan je je fiets in een geschikte transportbox/-tas verpakken. In dat geval wordt je fiets gezien als bijzondere bagage en moet deze worden geregistreerd via onze klantenservice (zie hierboven).

Kinderwagens/rolstoelen

Kinderwagens, rolstoelen en andere hulpstukken kunnen op sommige van onze bussen gratis worden meegenomen.
Rolstoelen en andere hulpmiddelen moeten uiterlijk 36 uur vóór vertrek via onze klantenservice aangemeld worden: +49 1807 123 99 123*. Kinderwagens worden beschouwd als bijzondere bagage en moeten tevens uiterlijk 48 uur vóór vertrek via de klantenservice worden aangemeld.
Uit veiligheidsoverwegingen kunnen rolstoelen uitsluitend worden meegenomen als ze opvouwbaar zijn en niet over elektronische apparatuur beschikken.

Muziekinstrumenten

Muziekinstrumenten die de afmetingen voor handbagage niet overschrijden (max. 42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg) kunnen zonder extra kosten aan boord worden meegenomen. Echter, het is enkel toegestaan óf het muziekinstrument, óf reguliere handbagage mee aan boord te nemen.
Muziekinstrumenten die groter zijn dan de afmetingen voor handbagage wordt beschouwd als bijzondere bagage en kan worden meegenomen in het bagageruim van de bus. We raden je aan een ‘hardcase’ aan om eventuele schade te voorkomen. In dit geval zullen er extra kosten ter hoogte van €9 aan de boeking worden toegevoegd. Ook hier geldt dat aanmelding uiterlijk 48 uur vóór vertrek dient te gebeuren via onze klantenservice: +49 1807 123 99 123*.
Muziekinstrumenten in koffers die groter zijn dan 135 x 48 x 35 cm zijn uitgesloten van transport (bijv. een contrabas).

*vanaf een Duitse vaste verbinding zijn de eerste 30 seconden gratis, daarna betaal je €0,14 per minuut. Max. Mobiele kosten: €0,42 per minuut. Prijs inclusief BTW. Prijzen voor bellen vanuit het buitenland kunnen afwijken. Momenteel kun je met al je vragen terecht bij onze klantenservice in het Duits en Engels.