MeinFernbus = FlixBus: Ons nieuwe merk voor Europa

Een FlixBus onderweg naar haar bestemming

MeinFernbus = FlixBus: Ons nieuwe merk voor Europa

In Nederland waren we altijd al onderweg als FlixBus, maar nu is het definitief: MeinFernbus FlixBus gaat exclusief verder als het merk FlixBus.

Wij zijn jong, groen en ondertussen actief in heel Europa. Voor jou als reiziger blijven we ons routenetwerk steeds verder ontwikkelen. Ons doel: het bieden van een optimale busreis, waarbij het niet uitmaakt of je nu in Londen, Barcelona of Utrecht op de bus stapt.

Groene mobiliteit waarmee je de wereld ontdekt

Ons nieuwe logo en de X staan voor ontelbare reismogelijkheden, dag in dag uit. Met ons beleef je heel Europa op een milieuvriendelijke, betaalbare, ontspannen en veilige manier. Je kiest momenteel uit een dagelijks groeiend netwerk van ongeveer 100.000 verbindingen naar zo’n 800 bestemmingen in 18 landen. We brengen je van Scandinavië naar de Italiaanse kust, of naar metropolen zoals Parijs, Berlijn en Boedapest.

Jouw mening is waardevol!

Dankzij jullie, onze trouwe reizigers, leren we iedere dag iets nieuws. Om nóg beter te worden blijven we deze openheid hartelijk verwelkomen – natuurlijk ook als er iets mis gaat! Samen kunnen we de reiservaring verbeteren. Stuur daarom je feedback direct naar service@flixbus.nl, wij zien het graag tegemoet!

Nog vragen? Hier beantwoorden we de belangrijkste:

Ons nieuwe logo verschijnt beetje bij beetje op alle bussen. Aangezien we met ongeveer duizend bussen rijden gebeurt dat niet direct, maar op den duur kun je in het uniforme “FlixBus”-ontwerp door Europa reizen. Daarnaast blijft onze service zoals vanouds: wij doen ons uiterste best om de perfecte reisbelevenis te bieden.

Onze klantendienst is 24 uur per dag telefonisch (Engels en Duits) en per e-mail of social media (Nederlands) bereikbaar. Je bereikt ons op +49 (0)30 300 137 300, via Facebook en per e-mail: service@flixbus.nl.

Over bustijden en bushaltes informeer je je zeer gemakkelijk via onze reisplanner of onze gratis mobile app. Je ticket boek je ook het gemakkelijkste via een van die twee mogelijkheden, of via reisbureaus en onze shops.

Meer vragen over je busreis beantwoorden we in onze FAQs.

Het verhaal achter de groene bussen

FlixBus is door drie jonge ondernemers in München opgericht, om milieuvriendelijk reizen weer aangenaam en betaalbaar te maken. Tegelijkertijd startte “MeinFernbus” uit Berlijn met haar groene bussen een routenetwerk in Duitsland. Nadat het spoorwegenmonopolie in 2013 opgeheven werd, vestigden beide ondernemingen zich snel als marktleiders in de busmarkt en wisten zich te verdedigen tegen zeer grote, bestaande concernen. Na twee jaren gevuld met felle concurrentie besloten FlixBus en MeinFernbus in januari 2015 de krachten te bundelen en zo Duitslands grootste busnetwerk te creëren.

Van drie-mans-onderneming tot Europa’s grootste busnetwerk

Naast Duitsland zijn de FlixBussen inmiddels ook een begrip in veel andere Europese landen zoals Frankrijk, Nederland en Italië. Deze groene bussen verbinden honderden bestemmingen in landen zoals Denemarken, Zweden, Spanje, Tsjechië, Kroatië en Engeland met elkaar – dag en nacht. Het team achter dit alles bestaat inmiddels uit zo’n 1.000 medewerkers met kantoren in München, Berlijn, Parijs, Milan en Zagreb. Daarnaast ondersteunen in de regio’s zelf nog eens zo’n 4.000 internationale buschauffeurs het routenetwerk, via onze samenwerkingspartners. Actueel reizen onze (nacht)bussen in 18 landen. Met zo’n 1 miljoen Facebook-fans, 20 miljoen klanten en ongeveer 100.000 dagelijkse verbindingen is deze voormalige start-up inmiddels marktleider van Europa.